Alpy - Totes Gebirge 2003 ze zapádu

Kdy: 25.9. - 28.9. 2003
Kdo: Petko K., David, Mlenka, Fíďa a Roman.

Fotografie:

Petrovi fotky najdete ZDE.
Davidovi fotky najdete ZDE.

Z Petrova Palma:

Čtvrtek - odjezd
Takže absolutně vynikající cesta. Vzhledem k tomu, že Honza 20 min před odjezdem zavolal, že nemůže jet, měli jsme start zpestřený rychlou reorganizací - auta (jeli jsme jen jedním) a stany (dva místo tří). Vyjeli jsme zatím nejpozději, Péťu Grygu hravě nahradil Roman (v době kdy jsem ho čekal v Krči volal, že tohle nemůže v živote zabalit.
Pár citátů z cesty: „to je rys - ne, kuna - tak maximálně tři na sobe.“ „to je liška - ne, slepice.“ a vrcholem byla Lenka – „tohle vidět Péťa tak to nepřežije - ve stanu se třema chlapáka“. Kačenka spala v autě.

Pátek
Na to, že jsme si šli lehnout kolem půl pátý, jsme se vyspali docela ok. Auto jsme zatím nechali u Grundelsee a nalehko jsme vyběhli k Toplitzsee (100m hloubka, nacistický poklad, snídaně, toalety).
Ťapáme. Dneska máme v plánu asi 900 výškových metrů. Počasí je The Best of, Sluníčko, scenerie. Tempo pohodové, fotíme, nikdo nekńourá. I nováčci jsou naprosto spokojeni. Kolem třetí máme malou pauzičku na jídlo, jsme asi v půlce.
Tak. je to neuvěřitelný, jsme v 1500m u prvního jezírka, ze 750 čistý čas 2,5 hoďky. Docela rychlý, asi mládnu. Je před čtvrtou a obědváme. idyla.
Tak je 7 a popíjíme pivko v oblíbené chatce s pašíkem (letos bez). Druhé pivko. Nejsme zas tak utahaný, je to mnohem méně náročný vystup než obvykle. Za chvíli půjdeme stavět stany a spinkat. Mobily jsou bez signálu.
Je 10 hodin. Popili jsme Krakonošovy kapky, já jsem dal jednu rychlopolévku, koukáme na špičkový hvězdy, Kačka spí, Lenka je taky ve stanu (perfektně mi zahřívá spacák), fotím oblohu a za chvíli jdeme spát.

Sobota
Uaaa. No to byla kosa, že bych šel reklamovat spacák? A otlačenej jsem taky slušně. V pul sedmý jsme dali hromadně čurání, pohled nahoru nás moc nepotěšil - skoro zataženo.
Půl desáté z chaty (kde byli novomanželé na snídani) přihopsal rozverný Kolb a začal nás budit veselýma prupovídkama. Votřes. Vstáváme. Jdem snídat na verandu. Nikam se mi nechce a takovevej hezkej sen. Zrovna mi někdo volal, že pro mě má na prodej naháče a já se místo podrobností dozvím, jaký měl Roman hovínko.
11 hodin. dosnídali jsme a vyrážíme na Rollberg. Jo, už jsme tam byli (předloni), ale na něco delšího už opět není čas.
Rollberg. nádhera. Příjemný výstup, 2.5 hod do cca 2200mn. trochu oparovito, ale jinak hezoučký oblačno. Lehounce obědváme.
Cesta dolů ok, výborní kamzici (asi 15 fotek), sluníčko.
Je 6.30 , dáváme pivko před chatou, je 11 stupňů. Večeříme. Doutníček. Zima.
Pul desátý. manželé šli spinkat do chaty do podkrovní místnůstky s dalšíma 10 rakušákama. David, já a Lenka jsme zase u jezírka. 3 piva, Krakonošovi kapky, slivka, .... pohůdka. Nádherný hvězdnatý nebe.

Neděle
Noc ok, asi v půl 4 jsme dali čůrání, a kolem 8 vstáváme. počasí je zase azuro - tuatam fotogenické obláčky, s Dejvem neustale fotíme. Dojíždím 4 film. Vysloužili jsme si přezdívku bratři saudkové. Zpátky jdeme jinou (delší a náročnější) cestou. Je půl třetí a dáváme větší pauzu na obídek. Chce se mi spát.
Půl šestý. jsme zpátky v Gosslu, asi 6ti hodinový sestup, převýšení cca 1100 m. Po ocáchání v jezeru a pár fotkách nás čeká pívo na závěr a hurá k Donaldovi.