Alpy - Totes Gebirge 2000

Kdo: Petr K., Petr G., David

Fotografie:

David: Fotky jsou ZDE.
Petr: Foto 1 | Foto 2 (celkem 9 fotek)

Z Petrovy databanky:

ráno pátek
péťa pravil, ze je mokro jako v píče, je před sedmou ráno. je tu spousta komárů (drzých rakouských), už aby sme od toho jezera vypadli. v noci jsme dorazili asi v půl druhý, vypili jsme flašku šampusu a za měsíčního svitu jsme hravě usnuli. pravě přijela školní dodávka a vyběhli z ní ňáká děcka (rozeřvaná). začíná se vyjasňovat pravě sem zabil dalšího komára. jdu si vyndat něco k snědku.
7.10 prijel hovnocuc a péťa konečně točí
17.00 sme u chaty, ke které to mělo trvat 4 hodiny. asi je myšleno bez 30ti kilových batohů. pro příště: co jsem za dnešek snědl. 1 snikers, paštika, rybičky, balíček párků a asi sežeru ještě tatranku (viz reklama). david s petrem zblajzli fazole s párečkem. bivakovat budeme tady u tý chatičky, která je fakt stylově horská. je tu docela dost rakouských turistů, někdo tu bydlí, někdo prochází. zajímavý je, že nikdo neumí anglicky.
17.15 péťa chce jit spát někam do prdele, chce odejit co nejdál od chaty, aby nebyl na očích. právě si otráveně lehnul na lavici a chviličku trucuje (že prej s náma ještě tak někdy někam pojede). piju druhý pivo a je mi lépe a lépe. na adidaskách se mi utrhlo očko. furt tady pobíhá prase, de nám trochu na nervy. davidovi sežralo kus karimámy (ale vyplivlo ji) dnešní maximum bylo 1755, výchozí 589. současná chajda je v libovým údolíčku s jezírkem (Elm-see), zove se Puhringerhtt a je v 1683. na střeše jsou sluneční kolektory a baterie. nejradši bych spal uvnitř, čerpám alespoň pivko (40 šilasů). je nám zima. oblékáme se a stále čekáme, že vyleze sluníčko a pudem si s davidem zafotit.

z dnešního výstupu:
  • asi nejúchylnější bylo focení prdele petra grygy (deli v pr deli)
  • výstup byl docela slušnej, hodně žebříků a lan,
  • chybka je, ze sme si moc nezzafotili, byl lehounkej opar a často zataženo.
  • dobry je, že zatím nepršelo, jenom chvilku ráno na parkovišti (u Almsee)
  • obrovsky nás nervovala grupa turistů, kteří nás docele následovali, ale stačily oči tygra a krev se mi vlila do žil a nebyl jsem k zastavení.
18.15 péťa nám čte z brava
19.20 jdem zblajznout ještě polívčičku a pak asi pudem postavit stany (k jezírku). mobil se tu nechytá. chata je nádherná, škoda že sme takový socky (pivo 40, gulášová polívka 59). takže sme zůstali venku před chatou v tý kose sami.
20.45 jsme ve stanu, máme krásně mokrý spacáky, protože sme na ně ňák zapomněli dát je usušit. já spím s péťou, david s batohama. a kecáme a kecáme (hlavně kdo s kým). venku je absolutní jasno. snad nestoupne voda.

sobota
přes noc byla slušná kosa, museli jsme být kompletně ve spacácích. nechce se nám vůbec ven. rádi bychom vylezli na Priel, aniž bychom opustili spacák. David (byl už venku) pravil, ze to vypadá na nádherný den (modro, semtam obláček). tak je devět a vylézáme ze spacáku. sluníčko je je bohužel za horama jdu do němčiny, příjemná partička turistů, bohužel konverzace je žalostná. dlouhá debata kde se najíme - zda v blátě u jezera (romantik péťa), nebo na verandě u chaty (zbytek výpravy). odcházime k chatě. vařím si polívku, je nádherně. právě mě nasral můj batoh. přesto že jsem na něj jemnej a něžnej, zase se roztrhnul (a zase docela dost na důležitým místě) za chvíli vyrazíme do hor, spát budeme zase tady u jezírka, takže spoustu věcí můžeme nechat tady (stany, spacaky..) škoda, že jsem si nevzal fotobrašnu. doděláme čaje na cestu a vyrazíme.
12.45 trošku sme se zasekli, fotíme saranče na skále (300 makro a 1/350). photolife je naše. je krásně sluníčko. plazíme se krásnými průrvami k vrcholu.
14.00 zastávka pod vrcholem, svačinka okurka a tatranka. máme signál na mobilu, přečetli jsme si zprávy z idnesu. rozhled je dost dobrej. péťa píše sms, já jdu do toho za chvili. cestou jsme potkali kamzíka, se čtvrteční myškou, liškou, kočkou, pátečním prasetem a hlodavcem je to už pěkný safari. a znova malá myška a ptáček. neumíme poslat zprávu z twistu. jdeme dal, aby jsme se vůbec stihli vrátit za světla.
http//journey.euroteam cz - novou, ještě nezaloženou stránku jsme inzerovali ve vrcholovém deníku na Rollu, cca 2200 mnm, musíme jí založit co nejdříve. péťa nás nutí slíknout se do naha, s davidem hravě odoláváme a bereme si bundy neb je je hrozná kosa. okolo dvakrát zakroužila alpská vrána nebo horskej černej sup, ale než david vyndal foťák, zdrhnul. péťa nám furt cpe samý nesmysly z Brava, nedá se zastavit. před chvílí jsme ho museli s jeho oblíbeným časákem fotit. chlapci jdou sníst polívčičku, já jdu do snikers a okurky. jsme stále v mraku, nevidíme ani vrcholový křiž asi 20 m od nás.
18.00 navrat
jeden stan málem odnesla voda (lucčin), celou dobu sestupu hodně pršelo - normální regulérní bouřka, akorát že nebyla nad náma, ale my v ní. teď popijíme v chatě pivo, čaj a grog a přemýšlíme, co večer a kolik tady stoji ubytování. je jasné, že zásobu šilinků hravě vypotřebujeme. bylo by fakt fajn, kdyby sestup zítra byl v trochu lepším počasí. dnešní výstup trval cca 3 a půl hod, sestup 1 a půl hod. prase si rozbalilo lucčin stan. škody zatím neznáme.
takže dramaticky: kroupy, déšť, velice silné nárazy větru, při kterých sme téměř ztrácely rovnováhu. naše bundy docela vydržely, spodky (těl) máme absolutně promočené. technika vypadá že vydržela, jen lehce ji necháme teplotně stabilizovat. ubytování stojí 110 šilinků, takže do toho asi pudeme.
20.15 zůstáváme na chajdě, na pokoji si uvaříme polívčičky, péťa sice protestuje (oheň v dřevjené chatě), ale asi do toho dem. dost se do postýlek tešíme. venku je samozřejmě absolutní tma. zítřejší trasa je zatím zahalena tajemstvím, uvidíme podle počasí. máme na výběr ze tří různě drsných tras (sem sme šli nejjednodušší). doufáme, že bude jasno a hezky a půjdeme tou nejtěžší (viz mapa).
21.45 nesměl sem si uvařit polívku. spíme v zhruba 6 až 10 lůžkovém pokoji. dle péťi nám chybí zhruba pět dívek. jdu si chvilku číst, budíka dám na 7.00

neděle, 7.45.
po zjištění, že venku stále prší, zůstáváme ve spacácích a přemlouváme péťu, ať se de zeptat, zda je snídaně (do 8.30) v ceně ubytovaní. petr se brání, je línej jako prase a snaží se nás narychlo naučit anglicky. marně. popijí tedy alespoň pičvodku.
8.00 jdem na snídani. péťovo poslední odmítnutí bylo doprovoděno výhružkou, že teda dolů pude a tam všem řekne, že tady nahoře s davidem souložíme a že se na to nemůže dívat. snídaně v ceně nebyla, takže sme dali čaj a jdem balit.
22.00 vzhledem k tomu, ze cely den pršelo, jsem hápéčko zabalil pěkně hluboko, aby nenavlhlo (stejně navlhlo), takže mohu rekapitulovat celý den až teď večer po návratu. sestup by v naprostý pohodě, ani to moc neklouzalo. šli sme ve čtyřech, s náma šla naše oblíbená servírka, kterou sme pak odvezli domu (cca 30 km od Almsee). bylo to super, protože péťa mluvil celou cestu jen anglicky se servírkou. fotograficky poměrně nezdařeno, david nacvakal asi dva necelý negativy, já dva a pul, panoramák sem téměř nepoužil.